KADIN DERNEKLERÝ’NDEN KAÞLI GEÇÝCÝ BAKIMEVÝ’NE TAM NOT

HAYVANSEVERLER: “TATÝL KÖYÜ GÝBÝ BÝR BARINMA MERKEZÝ”

Mersin Büyükþehir Belediyesi Tarýmsal Hizmetler Dairesi Baþkanlýðý bünyesinde patili dostlar için
hizmet veren Kaþlý Geçici Hayvan Bakýmevi ve Rehabilitasyon Merkezi, Mersin’de faaliyet gösteren
sivil toplum kuruluþu temsilcilerini aðýrladý. Kadýn ve Aile Hizmetleri Dairesi Baþkanlýðý öncülüðünde
yapýlan ve aðýrlýklý olarak kadýn derneðinin yer aldýðý ziyarette katýlýmcýlar, kedi ve köpek padoklarýný
gezdi. Bakýmevi’nde görevli personelden detaylý bilgi alan katýlýmcýlar, genel iþleyiþ ve bakým
hizmetine tam not verdi. Mersin’de yaþayan hayvanseverlerin Bakýmevi’ni mutlaka görmesi
gerektiðini belirten katýlýmcýlar, kedi ve köpeklerin oldukça iyi þartlarda bakýldýðýný gördüklerini ifade
ederken, görevli personelin, tüm kedi ve köpeklerle arasýndaki baðýn güçlü olduðunu da vurguladý.

sivil toplum kuruluþu temsilcilerini aðýrladý.

Kadýn ve Aile Hizmetleri Dairesi Baþkanlýðý’nýn kadýn dernekleri ile her pazartesi gerçekleþtirdiði
toplantýlarda yapýlan talep üzerine gerçekleþen ziyarette aðýrlýklý olarak kadýn dernekleri yer aldý.
KA.DER, Cumhuriyet Kadýnlarý Derneði, Mezitli Kent Konseyi, Akdeniz Rotary Kulübü ve Akdeniz
Sanat Kolektifi temsilerinin yer aldýðý ziyarette, bireysel katýlýmlar da vardý.
Bakýmevi’nde görevli veteriner hekim ve bakým personeli eþliðinde kedi ve köpek padoklarýný gezen
katýlýmcýlar, genel iþleyiþ ve bakým hizmetleri hakkýnda detaylý bilgi aldý. Patili dostlarla da ilgilenen,
seven katýlýmcýlar Mersin’de yaþayan hayvanseverlerin Bakýmevi’ni mutlaka görmesi gerektiðini
belirtti. Kedi ve köpeklerin oldukça iyi þartlarda bakýldýðýný gördüklerini ifade eden katýlýmcýlar,

Kaþlý Bakýmevi’ne hayvanseverlerden tam not

Mersin Büyükþehir Belediyesi Kadýn ve Aile Hizmetleri Dairesi Baþkanlýðý Gönüllüler Þube Müdürü
Hava Güngeç, 1 yýlý aþkýn süredir kadýn dernekleriyle bir araya geldiklerini, baþta kadýn ve çocuk
olmak üzere birçok konuda fikir alýþveriþinde bulunduklarýný belirterek, “Kadýn derneklerimizden
gelen talep üzerine Kaþlý Geçici Hayvan Bakýmevi ve Rehabilitasyon Merkezimizdeki can
dostlarýmýzý ziyarete geldik. Onlarýn bakýmlarý, beslenmeleri, sahiplendirilmeleri gibi konularda
bilgiler edindik. Ben bir hayvansever olarak ve hayvan besleyen birisi olarak burayý gördüm,
ben bile bu kadar güzel bakamýyorum diyebilirim” dedi.

Benli: “Bütün derneklere, kuruluþlara, halkýmýza kapýmýz her zaman açýk”

Kaþlý Geçici Hayvan Bakýmevi ve Rehabilitasyon Merkezi’nde Sorumlu Veteriner Hekim Ömer Benli,
kadýn derneklerinin Kaþlý Bakýmevi ziyareti sýrasýnda kendilerine eþlik edip tüm merak edilen sorularý
yanýtladýklarýný anlatarak, “Baþkanýmýzýn anlattýðý gibi bu sahiplendirme projesi ile ilgili bilgiler
verdik. Hepsinin hoþuna gitti. Bütün sorularý cevapladýk, mutlu bir þekilde ayrýldýlar. Herhangi
bir sýkýntý görmediler. Bugün kadýn derneklerini aðýrladýðýmýz gibi bütün derneklere,
kuruluþlara, halkýmýza kapýmýz her zaman açýk, gelip ziyaret edebilirler. Tamamen þeffaf bir
þekilde hizmet veriyoruz” diye konuþtu.

Özyamanoðlu: “Herkes muhakkak gelip Kaþlý Bakýmevi’ni görmeli”

Akdeniz Rotary Kulübü’nden Halise Özyamanoðlu, “Öncelikle ben gelmiþ olmaktan dolayý çok
mutluyum. Þu an gördüðüm harika bir þey, çok güzel. Hatta daha da geniþleyecekmiþ, bunu
duyduðuma da çok sevindim. Çok saðlýklý, çok güzel buldum” dedi. Kýsa süre önce baþlayan
Yaþamý Sahiplen Destek Büyükþehir’den kampanyasýnýn da önemli olduðunu söyleyen Yamanoðlu,
bu kapsamda Bakýmevi’nin daha çok ziyaret edilmesi gerektiðini sözlerine ekleyerek, “Bu proje çok
faydalý. Hem destek hem de sahiplenme anlamýnda buranýn çok tanýtýlmasý lazým. Ýnsanlara þunu söylüyorum; muhakkak gelin, görün. Çok güzel, harika. Teþekkürler Vahap Seçer,

teþekkürler Büyükþehir belediyesi” diye konuþtu.

“Tatil köyü gibi bir barýnma merkezi”

Geziye katýlanlardan Ebru Petek Budur, Kaþlý Geçici Hayvan Bakýmevi’ne iki kez geldiðini ifade
ederek, “Tatil köyü gibi bir barýnma merkezi. Bu geliþimde köpeklerin özellikle gözlerine
bakmayý çok istedim. Bu kadar sayýda köpeðin içerisinde çok az mutsuz göz gördüm. Hepsi
mutlu bakýyorlardý. Çok güzel bir barýnma merkezi. Burada Türkiye genelinde örnek alýnmasý
gereken bir düzen ve iþleyiþ var. Burada çalýþan ekibin de köpeklerle olan iletiþimleri, hepsinin
ismini ve hikâyelerini bilmeleri, bunu bize anlatýrken onlarýn yüzündeki ifade diyaloglarý;
burada bir aile ortamý kurmuþlar. Çok mutlu oldum. Gurur duyduðum bir yer. Onun için
Büyükþehir Belediyemize teþekkür ediyoruz. Örnek alýnmasýný diliyorum” dedi.

Daha önce bir sokak köpeðini 2019 yýlýnda Bakýmevi’ne getirdiklerini sözlerine ekleyen Budur, “Biz
buraya ilk geldiðimizde habersiz geldik. O geldiðimizde de ayný bugün gibi bir ortam vardý. O
zaman da her yeri dolaþtýk, her yere baktýk. Doðum yapmýþ, anne yavrularýn olduðu bölüm,
hastalarýn olduðu bölüm, kýsýrlaþtýrýlanlar, yaþlý hayvanlar, bebekler, yavrular; hepsi çok güzel
bir sistematik þekilde ayrýlmýþ. Bakýmevimize baþka þehirlerden hayvanseverleri ve diðer
belediyeleri bekliyoruz. Buradaki iþleyiþi, düzeni görmeleri istiyorum” ifadelerine yer verdi.

Çetin: “Beþ yýldýzlý otel gibi buldum”

Mezitli Kent Konseyi KETEM Baþkaný Fatma Sibel Çetin, Kaþlý Geçici Hayvan Bakýmevi’ni daha
önce de ziyaret ettiðini ifade ederek, “Beþ yýldýzlý otel gibi buldum. Vahap Baþkanýma tekrar
teþekkür ediyoruz. Hayvanlarýn bu þekilde korunmasýný çok güzel buldum” ifadelerine yer verdi.